Bruk vårt interaktive kontaktskjema for å finne svar på spørsmålet ditt eller ta kontakt!
Gå tilbake til https://www.motleydenim.no/retur/ der du registrerte returen. Fyll inn ordrenummer og e-postadresse og klikk på Neste trinn. Du vil da motta en melding om at du allerede har registrert en retur for denne bestillingen. I denne meldingen finner du også lenken der du kan skrive ut en returfraktetikett.
Vi sender bestillinger over hele Europa fra et sentrallager i Estland, og alle returer sendes tilbake til det samme sentrallageret før de behandles. Transporten av returer er langsommere enn levering av bestillinger fordi returer i de fleste land hentes lokalt og sendes tilbake til sentrallageret vårt én gang i uken. I returvilkårene https://www.motleydenim.no/retur-og-byttevilkar/ kan du se forventet transporttid for returer for ditt spesifikke land. Du kan selv spore returen ved å bruke sporingskoden du mottok fra transportøren som ble brukt til returtransporten. Hvis sporingskoden viser at returen ikke er levert til oss, betyr det at den fortsatt er under transport tilbake til oss. Hvis sporingskoden viser at returen er levert til oss, ber vi deg om å gi oss noen dager til å behandle den før du kontakter oss. I noen tilfeller viser sporingskoden at returen er levert når den har nådd det lokale utleveringsstedet, men i virkeligheten er returen fortsatt på vei tilbake til sentrallageret vårt.
Se våre returvilkår https://www.motleydenim.no/retur-og-byttevilkar/ for all informasjon om retur og registrer returen her https://www.motleydenim.no/retur/ hvor du også kan skrive ut en returfraktetikett. OBS! Ikke send returen til en adresse som du finner på vår hjemmeside eller på internett. Returer som sendes på annen måte enn med returfraktetiketter som er skrevet ut via nettstedet vårt som anvist, vil ikke nå oss, og vi vil ikke kunne hjelpe deg med returen, og vi vil ikke kunne refundere deg.
Se våre returvilkår https://www.motleydenim.no/retur-og-byttevilkar/ og returseddelen som følger med leveransen, der du finner all informasjon du trenger for retur og bytte.
For å få tilgang til returregistreringen må du oppgi ordrenummeret og e-postadressen slik den var stavet da du bestilte. Den vanligste årsaken til at noen ikke får tilgang til returregistreringen, er at e-postadressen ble stavet feil da bestillingen ble lagt inn. Den nest vanligste årsaken er at ordrenummeret ikke er oppgitt korrekt. Ordrenummeret består av to bokstaver (din lokale landskode) og deretter en rekke sifre uten mellomrom eller andre tegn mellom bokstavene og sifrene. Prøv på nytt og sørg for at du skriver inn ordrenummeret og e-postadressen riktig, og kontakt oss hvis du trenger ytterligere hjelp.
Du kan bare sende returer tilbake til oss ved selv å skrive ut en returfraktetikett som du finner i vårt returregistreringsskjema. Vi har ikke mulighet til å sende deg en returfraktseddel per post. OBS! Ikke send returen til en adresse som du finner på våre nettsider eller på internett. Returer som sendes på annen måte enn med returfraktetiketter som er skrevet ut via nettstedet vårt som anvist, når ikke frem til oss, og vi vil ikke kunne hjelpe deg med returen, og vi vil ikke kunne refundere deg.
Vi legger ikke ved returfraktetiketter ved bestillinger som sendes ut fra oss, fordi det ikke er rimelig å skrive ut en returfraktetikett for hver bestilling når bare noen få av dem blir brukt og de aller fleste blir kastet. Vi mener det er mer miljøvennlig at returfraktetiketter kun skrives ut for de ordrene der noe skal returneres.
Ulike betalingsmåter har ulik behandlingstid for refusjon. De fleste betalingsmåtene vi tilbyr, behandler refusjoner to ganger i uken, inkludert transaksjonstiden mellom bankene. Det er derfor normalt at du mottar pengene for refusjonen til bankkontoen din 3-5 bankdager etter at du har mottatt e-postbekreftelsen om at vi har behandlet returen din.
NB! En refusjon til et VISA- eller MASTERCARD-kort kan noen ganger vises som et fradrag fra den opprinnelige betalingen på betalingsdatoen og ikke som et innskudd på et senere tidspunkt når returen behandles.
Hvis du ikke har mottatt e-postbekreftelsen om at vi har behandlet returen din, kan du se avsnittet med spørsmål om retur.
Før du kontakter oss angående en manglende refusjon, må du forsikre deg om at du leter etter refusjonen på samme bankkonto som du brukte da du betalte.
Når vi har mottatt, behandlet og godkjent din retur, krediterer vi de returnerte produktene på fakturaen. Returnerer du hele bestillingen din krediteres hele fakturaen, og eventuell returfrakt debiteres på samme faktura. Etter dette vil du motta en oppdatert faktura på e-post direkte fra Klarna.
Vennligst se på returbetingelsene våre for informasjon om returfrakt.
Alle bestillinger som kommer i retur til oss, uansett årsak, vil bli behandlet som returer i henhold til vår returpolicy https://www.motleydenim.no/retur-og-byttevilkar/. Vi kan ikke sende tilbake nøyaktig samme pakke som ble returnert til oss. Du vil bli refundert og belastet for returfrakt i henhold til våre returregler. Hvis du vil ha varene du bestilte, må du legge inn en ny bestilling. Gjeldende produktpriser vil gjelde for din nye bestilling i henhold til våre kjøpsvilkår https://www.motleydenim.no/kjops-og-leveringsvilkar/. Vi sender en sporingskode via e-post for alle bestillinger som forlater lageret vårt. Denne sporingskoden gir deg mulighet til å se når bestillingen din er tilgjengelig for henting i tilfelle varslingen mislykkes.
Alle bestillinger som kommer i retur til oss, uansett årsak, vil bli behandlet som returer i henhold til vår returpolicy https://www.motleydenim.no/retur-og-byttevilkar/. Vi kan ikke sende tilbake nøyaktig samme pakke som ble returnert til oss. Du vil bli refundert og belastet for returfrakt i henhold til våre returregler. Hvis du vil ha varene du bestilte, må du legge inn en ny bestilling. Gjeldende produktpriser vil gjelde for din nye bestilling i henhold til våre kjøpsvilkår https://www.motleydenim.no/kjops-og-leveringsvilkar/. Vi sender en sporingskode via e-post for alle bestillinger som forlater lageret vårt. Denne sporingskoden gir deg mulighet til å se når bestillingen din er tilgjengelig for henting i tilfelle varslingen mislykkes.
Har den fulle leveransetiden bortfalt i følge leveringsvilkårene våre? Du bør notere deg at leveransetiden er arbeidsdager og at helg ikke teller (altså teller man ikke lørdag, søndag og eventuelle helligdager med i leveransetiden), at pakken din kan bli levert sent på kvelden siste dagen innenfor leveransetiden, samt at den dagen du mottar en bekreftelse på forsendelse av bestillingen din regnes som dag 0 i leveransetiden. Leveransetiden gjelder altså først fra vi har sendt bestillingen din, dette er altså når du mottar e-post om at bestillingen er sendt, ikke fra det tidspunktet du foretok bestillingen.
I e-posten du mottar fra oss med bekreftelse på at bestillingen er sendt, finner du også en sporingskode, som gjør at du kan følge med på bestillingen din, men merk deg at det kan litt tid før pakken kan spores etter at den er sendt. I denne ventetiden transporteres bestillingen din fra lageret vårt i Sverige til postsorteringssentralen i ditt land. Med sporingskoden kan du sjekke om pakken er på vei til deg, eller om den allerede har kommet fram til hentestedet, eventuelt om det er noen forsinkelser eller problemer med leveransen. Med sporingskoden og gyldig legitimasjon kan du hente bestillingen din (OBS! Dette gjelder ikke for pakkeautomater, der en hentekode sendt på SMS er nødvendig).
Dersom leveransetiden slik den er beskrevet i vilkårene våre ikke har blitt overskredet, ber vi deg vennligst vente til dagen for avtalt leveranse, for deretter å benytte sporingskoden du mottok på e-post for å finne ut hvor bestillingen din befinner seg, før du kontakter oss på nytt. Dersom sporingen viser at bestillingen er klar til henting, er du selvsagt velkommen til å hente den. Dersom sporingen viser at pakken er på vei, men at den vil ankomme etter forventet leveransetid, beklager vi så mye at det åpenbart har oppstått en forsinkelse i løpet av leveringsprosessen. Det er dog ingenting vi kan gjøre for at bestillingen skal komme raskere fram, så vi ber deg om å ha tålmodighet og avvente ytterligere noen dager til.
Dersom den fulle leveransetiden har passert og det ikke eksisterer noen sporing på bestillingen, eller dersom pakken har vært "på vei" i urimelig lang tid, ber vi deg kontakte oss på nytt. Først under disse omstendighetene har noe unormalt oppstått, og det er på tide å kontakte fraktleverandøren.
Dagen vi pakker og sender bestillingen din (den dagen du får en melding via e-post som bekrefter at vi har gjort akkurat det) er dag 0 i beregningen av leveringstid i henhold til internasjonal standard. Den første arbeidsdagen etter dette er den første mulige leveringsdagen. Bestillinger som gjøres på ettermiddager, kvelder og helger får alltid neste arbeidsdag som dag for sending = dag 0 i beregningen av leveringstid.
Eksempel:
Kunden gjør en bestilling mandag 16:00 (etter vår cut-off tid for sending samme dag) = dag -1
Bestilling pakkes og sendes tirsdag = dag 0
Første mulige leveringsdag onsdag = dag 1
I henhold til denne beregningen kan leveringsdag regnes ut ved å se hva leveringstiden er i leveringsvilkårene.
Nei, vi kan dessverre ikke slette bestillinger som er sluttført via kassen. Alle bestillinger går med det samme, uten forsinkelse, til lageret vårt for behandling. Hvis du angrer på kjøpet ditt, vil vi gjerne henvise deg til returbetingelsene våre.
Nei, vi kan dessverre ikke bytte størrelser eller produkter i bestillinger som er sluttført i kassen vår. Alle bestillinger går med det samme, uten forsinkelse, til lageret vårt for behandling. Hvis du angrer på kjøpet ditt, vil vi gjerne henvise deg til returbetingelsene våre.
Nei, vi kan ikke endre leveringsadressen på en bestilling av to grunner. 1. På grunn av risiko for bedrageri må vi oppfylle vilkårene i avtalen med våre betalingspartnere ved å sende bestillinger til den adressen som ble oppgitt ved bestilling. 2. Alle våre bestillinger går ut umiddelbart, uten utsettelse, til lageret vårt for håndtering. Oppgi den leveringsadressen du ønsker at bestillingen skal sendes til i kassen.
Nei, vi kan dessverre ikke slå sammen to forskjellige bestillinger som er ferdigbehandlet i kassen. Alle bestillinger behandles hver for seg slik de er ferdigbehandlet i kassen, og sendes umiddelbart til lageret vårt for behandling.
Sannsynligvis har vi mottatt bestillingen din, og den vil bli sendt fra oss. Den vanligste årsaken til at kunder ikke ser e-postbekreftelsen, er at de leter i innboksen til feil e-postadresse. Det vet vi fordi vi ser at e-postadressen på bestillingen er forskjellig fra den e-postadressen kunden bruker for å kontakte oss. Den nest vanligste årsaken til at kundene ikke ser e-postbekreftelsen, er at den ble sendt til søppelpostmappen eller kategorisert som "kampanje", og at e-posten ble sendt fra oss, men ikke havnet i innboksen. Den tredje grunnen er at kunden har gjort en skrivefeil og oppgitt feil e-postadresse.
Bekreft det ovennevnte og kontakt oss når du har sjekket alle mulige e-postadressers innbokser, spam-mapper og kampanjefaner.
Det stemmer at vi øverst og nederst i nettbutikken vår markedsfører FRI FRAKT. Men siden det ikke er plass der til å skrive ut alle betingelsene for å få FRI FRAKT, har vi satt en stjerne (*) som viser videre til leveringsbetingelsene våre. Der finnes de komplette betingelsene for å få FRI FRAKT.
Vi beklager denne feilen, ta kontakt med oss ved hjelp av skjemaet nedenfor, så hjelper vi deg så raskt som mulig.
Se våre reklamasjonsvilkår og kontakt oss etter å ha lest reklamasjonsvilkårene via skjemaet som åpnes når du klikker på lenken nedenfor.
Ta flere tydelige bilder av plagget og den delen av plagget som er defekt. Del bildene med oss via en fildelingstjeneste som f.eks. https://wetransfer.com/ (E-postklienter kan normalt ikke håndtere filstørrelsen på flere høyoppløselige bilder, og det er derfor bedre å bruke en fildelingstjeneste der vi kan laste ned bildene).
Oppgi ordrenummeret der det defekte plagget ble kjøpt, og fortell oss hvilket plagg som er defekt. Det er ikke alltid mulig for oss å avgjøre hvilket plagg fra ordren som er defekt bare ut fra bildene.
Leveringstiden er beskrevet i leveringsvilkårene. Motley Denim har ikke mulighet til verken å forlenge eller forkorte leveringstiden. Alle bestillinger pakkes og sendes som beskrevet i leveringsvilkårene.
Leveringstiden er beskrevet i leveringsvilkårene. Motley Denim har ikke mulighet til verken å forlenge eller forkorte leveringstiden. Alle bestillinger pakkes og sendes som beskrevet i leveringsvilkårene.
Nei, vi har ingen fysiske butikker eller kundemottak på lageret vårt. Vi tar kun imot bestillinger via denne nettbutikken.
Nei, vi tar ikke imot bestillinger via e-post fra noen form for bedrift, stat, kommune eller organisasjon. Vi tar kun imot bestillinger via denne nettbutikken, og kjøperen må selv legge inn bestillingen.
Nei, vi tilbyr kun de betalingsmåtene som er tilgjengelige i kassen. Vi kan ikke tilby kundene andre betalingsmåter enn de som er tilgjengelige i kassen.
Kortbetaling på internett er dessverre en noe komplisert sak. Det er mange automatiske sikkerhetskontroller som gjøres ved kortbetalinger som du som kunde ikke ser. Det er dette som finner sted fra du trykker på kjøp-knappen og innen du kommer til nettbutikkens takkeside.
De vanligste årsakene til at banken din nekter deg å foreta en kortbetaling er følgende:
- Du har ikke dekning på kontoen din for det kjøpet du forsøker å foreta, eller du kommer til å overskride kredittgrensen din med kjøpet.
- Kortet ditt er ikke åpnet for nettbetalinger.
- Du har en daglig begrensning for kjøp og uttak som vil bli overskridt dersom du foretar kjøpet.
- Du er ikke tilknyttet MasterCard Secure Code eller Verified by Visa, noe alle kort som skal brukes til å handle hos oss må være.
- Du har foretatt mange kortbetalinger på internett under et kort tidsrom, banken anser dette som et ikke-naturlig kjøpemønster og at det er risiko for at kortet er stjålet.
- Din geografiske posisjon stemmer ikke over ens med kortets, banken kan for eksempel vite at du befinner deg i et annet land enn Norge.
Den mest uvanlige grunnen til at man ikke kan gjennomføre et kjøp i butikken vår, er at vi eller vår kortbetalingspartner har en feil i våre systemer. Våre systemer er overvåket for å oppdage eventuelle feil, og våre systemer testes mange ganger hver dag på best mulig måte; nemlig gjennom alle kundene våre som lykkes med å gjennomføre sine kjøp.
Vi anbefaler at du prøver en annen betalingsmåte eller at du forsøker igjen senere på dagen eller dagen etter, og da kommer du høyst sannsynlig til å lykkes under forutsetning at hindringene nevnt ovenfor ikke lenger stanser deg.
Nei, våre produktpriser er synlige i nettbutikken, og alle tilbud og kampanjer vi har for øyeblikket er offentlige i nettbutikken. Vi tilbyr ikke rabatt på andre produkter enn de som for øyeblikket er på kampanje, og vi tilbyr ikke "storordre"-rabatt på andre produkter enn de som har en lavere pris per stykk hvis du bestiller flere enheter.
Det finnes bare en måte å finne riktig størrelse, og det er å kikke på produktets størrelsesguide/måletabell, følg instruksjonene om hvordan du måler plagg du har hjemme, og sammenlign så disse målene med målene i produktets måletabell. Det er vanskelig for Motley Denims kundeservice å via e-post skulle avgjøre hvilken størrelse du bør kjøpe.
Det finnes bare en måte å finne riktig størrelse, og det er å kikke på produktets størrelsesguide/måletabell, følg instruksjonene om hvordan du måler plagg du har hjemme, og sammenlign så disse målene med målene i produktets måletabell. Det er vanskelig for Motley Denims kundeservice å via e-post skulle avgjøre hvilken størrelse du bør kjøpe.
Det finnes bare en måte å finne riktig størrelse, og det er å kikke på produktets størrelsesguide/måletabell, følg instruksjonene om hvordan du måler plagg du har hjemme, og sammenlign så disse målene med målene i produktets måletabell. Det er vanskelig for Motley Denims kundeservice å via e-post skulle avgjøre hvilken størrelse du bør kjøpe.
Plagget og dets størrelse er de målene som står i størrelsesguiden. Det finnes bare en måte å finne riktig størrelse, og det er å kikke på produktets størrelsesguide/måletabell, følg instruksjonene om hvordan du måler plagg du har hjemme, og sammenlign så disse målene med målene i produktets måletabell. Det er vanskelig for Motley Denims kundeservice å via e-post skulle avgjøre hvilken størrelse du bør kjøpe.
Produkter som er av produkttypen "Året rundt" (dette er notert i produktinformasjonen) kommer løpende inn på lager i de fleste størrelser. Vi har dog ingen forhåndsinformasjon om når en spesifikk størrelser kommer inn på lager igjen, vi kan ikke reservere størrelser som ikke er på lager og vi kan dessverre ikke følge med på når en størrelse kommer inn på lager for våre kunder, for dermed å informere kunden. For produkter av typen "sesongprodukt" vil det ikke komme inn påfylling av størrelser til vårt lager.
Vi tilbyr fem ulike informasjonskilder for plaggene vi selger:
1. Produktbilder der du kan se plaggets visuelle utseende.
2. Produktspesifikasjon der du raskt kan finne informasjon om merke, materiale og farge.
3. Produktbeskrivelse hvor du kan finne en lengre tekst som beskriver plagget. Denne er ikke tilgjengelig for alle produktene vi selger, og er mest tilgjengelig for plagg hvor du trenger mer informasjon for å kunne ta en kjøpsbeslutning.
4. Størrelsesguide hvor du finner flere ulike mål for alle tilgjengelige størrelser.
5. Størrelsesvelger der du kan se hvilke størrelser som er tilgjengelige for kjøp for dette spesifikke plagget.
De fleste kunder finner all informasjon de trenger i de ovennevnte kildene, så sjekk om du finner informasjonen du leter etter der også. Hvis du har et spesifikt spørsmål om et produkt som du ikke finner i de ovennevnte kildene til produktinformasjon, kan du kontakte oss ved å klikke på lenken nedenfor.
Dette er alltid et noe vanskelig spørsmål, og det finnes ikke et generelt svar for ALLE plagg som vi selger. Noen produsenter garderer seg ved å oppgi en viss fare for krymping på vaskeanvisningen, andre gjør det ikke. Det vi hos Motley Denim kan oppgi er: 1. ALLE klær vi selger har blitt vasket minst én gang i løpet av produksjonsprosessen. 2. Vi har aldri mottatt noen reklamasjoner på et produkt der grunnen var krymping i vask.
Den raskeste måten å få svar på spørsmålet ditt på er å velge riktig emne og riktig spørsmål i disse menyene. I de fleste tilfeller vil du få svar umiddelbart, uten å måtte vente på svar fra vår kundeservice. Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt blant Emnene og Spørsmålene i disse menyene, er det best om du velger det spørsmålet som ligger nærmest spørsmålet ditt og kontakter oss via skjemaet under det aktuelle spørsmålet. Da vil vi kunne svare deg raskere, ettersom spørsmålet er riktig kategorisert i kundeservicesystemet vårt.
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tilbyr kundeservice per telefon.